جدیدترین نسل پردازنده‌های Intel Xeon Scalable

Wiki Article

اینتل از پیشگامان برتر در تولید CPU از گذشته تاکنون بوده است که برای مصارف گوناگونی تاکنون CPU تولید کرده است. حجم عظیمی از پردازنده‌های موجود در بازار متعلق به برند اینتل بوده که جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای بازار است. پردازنده‌های اینتل انواع مختلفی دارد و در این مقاله می‌خواهیم به بررسی CPUهای Intel Xeon Scalcble بپردازیم که مختص استفاده در سرور می‌باشد. سرورهای اچ پی نسل‌های مختلفی دارد که هر کدام با گذشت زمان معرفی شد‌اند. آخرین نسل سرورهای اچ پی به همراه نسل چهارم پردازنده‌های اینتل به بازار عرضه شده است. یکی از نگرانی‌های مشتریان هنگام خرید سرور HP انتخاب پردازنده مناسب برای آن است؛ به همین دلیل در این مطلب به بررسی نسل چهارم پردازنده‌های Intel Xeon Scalable و نکات مهم هنگام خرید CPU می‌پردازیم.

فهرست مطالب نمایش

جدیدترین نسل پردازنده‌های Intel Xeon Scalable

پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable پایدارترین پردازنده‌های مرکز داده اینتل هستند که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای بهینه‌سازی قدرت و عملکرد، استفاده بهینه از منابع CPU برای کمک به دستیابی به اهداف پایداری مشتریان ارائه می‌کنند. معرفی پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل چهارم Intel Xeon که برای تسریع عملکرد در حجم‌های کاری با سریع‌ترین رشد طراحی شده‌اند. این پردازنده‌ها بیشترین شتاب‌دهنده‌های داخلی را در بین هر CPU موجود در بازار دارند تا به بهبود کارایی عملکرد برای بارهای کاری نوظهور، به‌ویژه آن‌هایی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، کمک کنند.

در مقایسه با نسل قبلی، پردازنده‌های Xeon نسل ۴ با استفاده از شتاب‌دهنده‌های پیشرفته ماتریس Extension (Intel AMX) تا ۱۰ برابر عملکرد PyTorch بالاتری دارند. همچنین با حداکثر ۵۲ هسته یا سوکت ۶ در SKUهای ساخته شده برای موارد استفاده لبه اینترنت اشیا، عملکرد را ۱.۳۳×۵ افزایش می‌دهند. آنها همچنین مقیاس‌پذیری سوکت را با پشتیبانی از پلتفرم‌های تک سوکت یا دو سوکت بهبود می‌بخشند. این آخرین نسل شامل حداکثر هشت کانال حافظه DDR5 در هر CPU با پشتیبانی از حداکثر ۴۸۰۰MT/s و حداکثر ۱۶ DIMM در هر سوکت است.

مقاله‌های مرتبط

پردازنده‌های جدید نسل چهارم اینتل Xeon Scalable می‌توانند حتی قابلیت‌های بیشتری را برای پردازش زبان طبیعی فراهم کنند و ادعا می‌کنند که در مدل‌های زبان بزرگ تا ۲۰ برابر سرعت دارند.

پردازنده نسل چهارم Intel® Xeon® Scalable کنترل بهتری بر عملکرد CPU با فناوری Intel® Speed Select (Intel® SST) ارائه می‌کند که برای تجمیع حجم کاری ایده‌آل است. پهنای باند حافظه توسط برنامه‌هایی مانند ماشین‌های مجازی (VM) و کانتینرهایی با فناوری Intel® Resource Director (Intel® RDT) استفاده می‌شود. Intel® RDT نظارت و کنترل بر منابع مشترک را امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که Intel® Scalable I/O Virtualization (Intel® Scalable IOV) تخصیص کارآمد منابع را در بین ماشین های مجازی، کانتینرها و عملکردها فراهم می‌کند.

لیست پردازنده‌های نسل چهارم اینتل زئون

پردازنده‌های Xeon چه ویژگی‌هایی دارند؟

نحوه انتخاب CPU مناسب برای سرور

خرید پردازنده برای سرور HP

هنگامی که می‌خواهید برای سرور یک CPU انتخاب کنید، ابتدا باید نسل سرور را در نظر بگیرید. هر نسل از سرورهای اچ پی می‌تواند طیف متفاوتی از پردازنده‌های اینتل زئون را پشتیبانی کند. سپس باید ملاحظات فنی را در نظر بگیرید تا سرور شما دوام و عملکرد مناسبی داشته باشد. فاکتورهای پراهمیت در انتخاب پردازنده سرور به شرح زیر است:

 
 

 

 

Report this wiki page